woensdag 7 maart 2012

Handwerkclubje

Ik heb vandaag de dametjes weer op bezoek gehad.


Dit hebben we gemaakt. De narcisjes waren niet helemaal af.


Ik had een verhaaltje geschreven dat bij het oefenen een beetje lastig bleek om als tafelspel te spelen. Gek is dat. Want terwijl ik schrijf zie ik het spel voor me in mijn hoofd. Maar toch toen ik het neerzette en ging spelen, bleken er allerlei onhandigheidjes in te zitten. Ik heb het zo praktisch mogelijk neergezet en toch gespeeld. Voor een volgende keer moet er wat aan het verhaal geschaafd worden.

Vanochtend had ik alleen een foto gemaakt van het begintafereel. Tit en Tot liggen nog te slapen en het wordt tijd dat ze wakker worden. Ze moeten namelijk helpen om de lente in het land te brengen. Probleem is dat Tot maar niet wakker wil worden.


Vanavond heb ik nog een foto gemaakt van het eindtafereel. Daarin zijn de andere "personages" te zien, die allemaal hebben geholpen om Tot wakker te krijgen.


15 opmerkingen:

  1. Zo knap van de dametjes! Enne.. is het een idee om je tafelspelen in boekvorm uit te brengen en van de taferelen foto´s te maken voor bij het verhaal (zoiets als het muizenhuis boek). Je maakt echt supermooie dingen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toevallig zei mijn man vanochtend hetzelfde als:"Als je alles nou mooi per scene fotografeert, dan zou je er wel een boek van kunnen maken!"
      Dat lijkt me inderdaad heel leuk maar dan moet ik nog wel veel dingen verbeteren en veranderen.
      Voor het verhaal van Tit en Tot heb ik bijvoorbeeld twee kabouters gebruikt die ik niet zelf gemaakt heb. Ik heb ze jaren geleden van Merel Schulte gekocht op een Lentemarkt voor Anne en Pijke. Ik vind ze geweldig, maar voor zo'n boek zou ik ze op zijn minst zelfgemaakt moeten hebben.
      De mol is een knuffeltje van Pijke en Pita Pimpel is ook een knuffeltje van erg synthetisch materiaal. Ik heb al zitten snorren naar het droogvilten van een Pimpelmees.

      Maar goed wie weet...

      En intussen wordt ik zó gelukkig van al dat gepruts en gefreubel!

      Groetjes Severine

      Verwijderen
    2. Leuk al die reacties hè.. Wie weet komt dat boek er nog eens ;-) Tot die tijd geniet ik elke keer weer van je blog. Groetjes..

      Verwijderen
  2. Severine, dat kamertje is zo mooi hoe kom je aan al die prachtige meubeltjes ? En al die kleine details...Ik zie het helemaal zitten een mooi plaatjesboek met jouw verhaaltjes !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De spulletjes heb ik de afgelopen jaren bij elkaar verzameld. Lang leve de Kringloopwinkel!! Er zitten dingen bij die ik jaren geleden gekocht heb en nooit eerder gebruikt. En nu komen ze van pas.

      Groetjes Severine

      Verwijderen
  3. Ik zou dat ook geweldig vinden, een boek van jouw prachtige tafereeltjes.
    En ontroerend om te zien hoe die kleine dametjes zo ingespannen en serieus bezig zijn. Al zijn ze nog niet helemaal klaar, ze zijn nu al zo leuk, die narcisjes. Het doet me denken aan Lentedansje...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Margo,
      Als je de Lenteoptocht van Pippilotta bedoelt dan klopt dat wel. Dat is 'm!
      Groetjes Severine

      Verwijderen
    2. Ik bedoelde inderdaad Lenteoptocht van Pippilotta. Je kunt er allerlei varianten van maken, leuk hoor!
      Groeten,
      Margo

      Verwijderen
  4. Hoi Severine,

    Wat is dit toch ontzettend rijk! Die tafereeltjes zijn zo magisch, ik droom dat ik zo'n meisje ben van jouw handwerkgroepje............

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige tafereeltjes! Ik vind het zó fascinerend om naar te kijken! Dat kan ik heel lang en dan zie ik steeds weer iets nieuws! Groeten, Alexandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie dingen maken de dametjes al! Je tafereeltjes zijn schitterend! Als je nog een patroon van een vogel zoekt, dan heeft De Vrolijke Viltvriendjes een mooi boekje daarvan! Goed idee, een eigen boek ... Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ziet er weer geweldig uit seefje. van wie heb je de genen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sluit me er helemaal bij aan...een boek met mooie foto's!!
    Ga jij maar lekker verder met zoals jezelf zegt "prutsen en freubelen"...en hopelijk komt er dan ooit een boek van uit!
    groeten Wieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik wil mij graag bij iedereen aansluiten. Zou leuk zijn als je er een boek van kunt maken. Ivm de verhalen, maar ook een soort seizoenstafelboek om te zien wat er allemaal mogelijk is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb net je blog ontdekt en vind je popjes en je fantasie erg bijzonder! Ik maak ze ook maar alleen m'n eigen idee-en, gebaseerd op Nieuw-Zeelandse bloemen en dieren, waar ik woon. Kijk maar als je wilt.
    Een idee voor je; ansichtkaarten van je tafereeltjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!