maandag 20 mei 2013

Groen kaboutertje/ Green gnome

Dit lieve kereltje zat ook in mijn reisateliertje. Het is een patroon van Anne Merijntje. Hij staat lekker stevig door de loodvoetjes. Hij hoort eigenlijk een groen baardje en haren te hebben, maar ik vond het groen van het wolletje een beetje jeuken met het groen van het vilt. Bovendien ben ik nooit zo voor groene (blauwe, paarse enz.) haren. Het is wel een heel leuk soort wolletje. Misschien dat ik dat soort wol nog eens tegenkom in een (conservatief) echt haarkleurtje, dan probeer ik het alsnog uit.

This sweet guy was also in my portable workshop. It's a pattern from Anne Merijntje. He stands firmly because he has leadfeet. He should have had a green beard and hair, but I thought the green of the woollen thread didn't match so well with the green of the felt. And to be honest I'm not so fond of green (blue, purple etc.) hairs. The woollen thread was a very nice kind of thread. So maybe when I bump into it in a real haircolour I'll try it.

3 opmerkingen:

  1. He is sweet looking for a goblin, at least what the word goblin means in English. I like him.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook meer van de "gewone" haar(baard)kleuren, het is een leuk manneke geworden..
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je de afgelopen tijd weer leuke dingetjes gemaakt, Het reisateliertje is ook al zo schattig , mooie broches voor de juffen, die zullen er wel blij mee zijn. En ja je kabouter is ook een pracht exemplaar. Ik hou ook niet van gekleurde baarden dan zijn ze niet echt.
    Groetjes Rianne

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!