maandag 8 september 2014

Handwerkopleiding/Craftscourse

De handwerkopleiding in Gouda is weer begonnen. Heerlijk, hoor! We moesten deze keer een les inleveren voor de derde klas/groep vijf. Ik had een les gemaakt over het kennis maken met wol met onder andere spinnen met een stokje. Je rolt het stokje over je been naar je toe en spint op die manier een draadje.

The crafts course in Gouda has started again, last saturday. Very nice! We had to make a lesson for children of 8/9 years old. I made a lesson about experiencing wool, with spinning with a stick. You roll the stick over your leg to make a thread.
Voor de vakantie hebben we plantaardig wolletjes geverfd met meekrab en uienschillen. Met deze wolletjes mochten we nu kruissteken borduren op stramien. Ik ben zomaar begonnen, maar ik heb geen idee wat ik ermee zal doen...? Het borduursel wordt niet heel spannend en dat stramien is zo stug... Iemand een ideetje?

Before the summer holidays we dyed some wool with plants. With the wool we now had to embroider a piece of very tough(?) material. I started without knowing what to make...any ideas?



4 opmerkingen:

  1. Leuk om bij jou en Barbara over de opleiding te lezen. Worden de lessen nog steeds in Gouda gegeven? Ik dacht dat het ging verhuizen naar Leiden?
    Dat stramien borduurt niet echt lekker hè. Lijkt me voor kinderen niet een echt fijne kennismaking met borduren.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee voor het borduurwerk. Het enige wat me te binnen schiet is voeren en als etui of zo, Maar dat ligt ook zo voor de hand.
    Geweldig zo'n opleiding!
    Ik ben wel heel benieuwd hoe het spinnen met het stokje werkt! Klinkt leuk!

    Groetjes, Gera

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om te zien wat jullie zoal leren. Spinnen met een stokje lijkt me erg leuk, ik heb spintollen die je over je been moet rollen en dan kun je er ook een draadje mee spinnen.
    Het stramien is inderdaad erg stug en daar kun je niet zo heel veel mee maken. Misschien de naam van het kind borduren .......... ?
    Groet Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent al een eind op weg met je borduurwerk, zeg! Ik vind het ook lastig om er iets mee te bedenken. Misschien oprollen en een bodem eronder, dan heb je een pennenbakje? Of vier takken eromheen als lijstje en je hebt een herfstig schilderijtje? Ik roep maar wat, hoor! Liefs, Bar

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!