woensdag 1 juni 2016

Blijven oefenen/ Keep practicing



Geen idee waarom ik juist nu deze soksloffen wilde maken. Ik begon vorige week woensdag en nu zijn ze klaar terwijl het buiten bijna 30 graden is!! Het was een hele uitdaging voor me...verschillende kleuren, breien op 4 sokkennaalden, ribbels en tricotsteek... Ze zien er niet uit maar toch zie ik zelf vooruitgang, als ik ze bijvoorbeeld vergelijk met mijn want van twee jaar geleden. Die was megastrak gebreid en ik ben dan ook nooit aan een tweede begonnen. Deze soksloffen zie ik nog wel zitten (Anne heeft ze geclaimd, lief hè?), misschien eens proberen in één kleur en alleen recht of averecht? Ik blijf oefenen!!

Mocht je het ook willen proberen, het patroon komt uit: Vrolijk handwerk met Bonthuishouden, van Nina Hogeboom en Nienke Landman

No idea why I wanted to make these socks at this time of year. I started last Wednesday and today I finished them, while it is nearly 30 degrees outside!! It was quite a challenge for me...different colors, knitting with 4 sock needles, garter stitch and stockinette stitch... They look awful but I do see some progress, if, for example, I think back of my mitten of two years ago. That was super tight and I never made the pair complete. These socks however, I do like (my daughter Anne claimed them, how sweet of her) and maybe I should try to make them once in one color and with one kind of stitch. I'll keep practicing!!

If you would like to try these as well, the pattern comes from this book: Vrolijk handwerk met Bonthuishouden, van Nina Hogeboom en Nienke Landman

1 opmerking:

Ik vind het leuk als je hier reageert!